Amikor belegondoltam, milyen bejegyzéssel indítsam útjára coaching-honlapomat, azonnal az a kérdés jutott eszembe, hogy hogyan kerül egymás mellé a pedagógus-, a magánéleti és a business-coaching, hogyan állnak össze ezek a dolgok a fejemben és a munkámban. Ismerőseim közül is többen rákérdeztek, mi köti össze ezeket a területeket azon a nyilvánvaló tényen kívül, hogy bármilyen élet- és szakmai területen akadhatnak coacholnivaló problémák.

Először is, ezeken a területeken szereztem a legtöbb tapasztalatot, élményt, a legfontosabb felismeréseket. Ezekre a területekre fókuszál az érdeklődésem. Ezen kívül ezeket a területeket én szimbolikusan összetartozónak érzem a saját emberi működésünk szempontjából.

Nézzük gyakorlati szempontból. Játsszunk el egy kicsit ezekkel a szavakkal: tanulás, magánélet, business – ez utóbbit nemcsak mint „üzlet”, hanem mint munka, ügy, dolog, vállalkozás értelemben is véve. Szinte nincs olyan helyzet az életben, amelyben ez a három kategória ne bukkanna fel, méghozzá természetesen karöltve. Nem tudunk semmit eredményesen megtanulni, ha nem vagyunk képesek ráfókuszálni, ha valami külső vagy belső dolog zavar bennünket, ha nem látjuk a célját, értelmét, ha nem hangolódunk rá érzelmileg és intellektuálisan, ha nincs kellő motivációnk, vagy akár nem jól szervezzük a tanulási folyamatunkat. Nem tudunk egy céget vezetni megfelelő tervezés, szervezés, feladatkiosztás, vállalkozó-szellem, helyzetfelismerés, kreativitás nélkül. De nemcsak céget, még egy háztartást vagy egy tanórát sem tudunk ezek nélkül vezetni! Semmilyen kapcsolatunkat nem tudjuk jól alakítani és boldogan megélni anélkül, hogy megfelelő ön- és társismeretre ne tennénk szert. Vezethetünk kicsi iskolát, menedzselhetünk közepes vállalkozást vagy nagy családot, emberekkel és szervezeti problémákkal találkozunk itt is, ott is. Motiválni, támogatni, kritizálni, tervezni, projektet menedzselni, erőforrásokkal gazdálkodni, delegálni, bízni, örülni, küzdeni, célokat kitűzni, együttműködni mindenhol kell. Ezek a tényezők alkotják működésünk legalapvetőbb közös nevezőjét.

A coachingfolyamatban pont ezeket a készségeinket, attitűdjeinket, szokásainkat lehet fejleszteni. A „jó hír” az, hogy ha – vegyünk egy példát – a karriertervezéshez szükséges célkitűző képességünket és a hozzá kapcsolódó attitűdjeinket fejlesztjük, az nemcsak a privát életünkben fog hasznosulni, hanem minden bizonnyal a szakmai életünkben is. Méghozzá lehet, hogy teljesen automatikusan. De az is lehet, hogy valami miatt nincs ilyen közvetlen „átjárás” a magánemberi és a szakmai működésünk között – akkor az egy másik kérdés, és mint ilyen, egy másik coachingfolyamat fókusza lehet…

Szóljon hozzá!


8 − = 3

A website-ról

Honlapomon három féle coaching szolgáltatásomat mutatom be, emellett blog-bejegyzésekben próbálok azonnal segíteni hasznos és gondolatébresztő tippekkel.

Kategóriák

Kedvenc mottóim

"Senki sem születik készen: légy azzá, amivé legjobb hajlamaid szerint válhatsz."
Tatiosz


"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra."
Weöres Sándor


"Nincs ember, akinek az életébe szabad lenne csak úgy könnyű és könnyelmű kézzel belelapozni, mint egy úti olvasmányba, mert nincs sors, amely lektűrhöz hasonlatos lenne, s ne akadna olyan oldala, amely megégetné a kezedet."
Ancsel Éva


"Hiába fürösztöd önmagadban,
Csak másban moshatod meg arcodat."
József Attila

Referenciák

Minden ember életében vannak útelágazások, amikor felteszi a kérdést, merre tovább. Ahhoz, hogy tudjuk, honnan jöttünk, merre tartunk, alapos önismeret szükséges. Saját képességeink, kompetenciáink, korlátaink feltérképezése egy izgalmas utazás, melynek végállomása az "Én". Az út rögös, olykor hullámzó, meglepetésekkel teli és egyszerre felszabadító. Én ehhez a kalandhoz Editet választottam útitársul, aki elgondolkodtató kérdésekkel, beszélgetésekkel, nevetéssel, rajzolással rávezetett arra a pályára, amelynek végén az az Én várt rám, aki letisztult képpel rendelkezik önmagáról. Így az útelágazásnál saját magam iránytűje vagyok, és tudom, hogy nem tévedek el.
(Tóth Dóra, KRE)

Szervezetfejlesztési és vezetési kérdéseken dolgoztunk Edittel. A coaching során felkészültem a "tűzoltó" üzemmódból a fenntartható működésre való áttérésre, sokat tanultam a szervezeti folyamatok kontrolljáról, a hatékony kommunikációról, a mátrix jellegű szervezeti működésről.
Beszélgetéseink során megerősödtem, könnyebben és határozottabban hozok döntéseket. Intenzív belső munkával telt ez az időszak, amiben fontos volt az érzelmi támogatás is.
Edit határozott, stabil szakmaisággal, türelemmel vezette a beszélgetéseinket, inspirálóak voltak a kérdései, segített egyre önállóbban működni. Köszönöm a sok segítséget!
(Sófalvi Tímea, Csoport-téka Egyesület)

Hálás vagyok sok mindenért, amire ráébresztett. Azóta mást csinálok, és sokkal jobban érzem magam ... ja, és megy a szekér a válság ellenére.
(Demeter Miklós, SpeedLearning)