Pedagóguscoaching
hogy a pedagógusnak (és ezzel a világnak) kicsit jobb legyen
Coaching tanároknak, intézményvezetőknek, tanári munkaközösségeknek, fenntartóknak – a felsőoktatásban is
Az üzleti és a sportvilágban évtizedek óta alkalmazzák a coachingot, mint a vezetők, fontos szakemberek, illetve az élsportolók támogató, segítő módszerét. A coach az, aki segít ügyfelének az útjában álló belső és külső akadályok legyőzésében a jobb teljesítmény elérése érdekében. Ennek révén az ügyfél a jobb eredmény elérése mellett előrelép személyes fejlődésében is, mivel a problémáját a saját belső erőforrásainak mozgósításával, végeredményben saját maga oldja meg.
Ugye, nem ismeretlen Ön előtt, mint pedagógus előtt ez a fajta támogató munka? Hiszen Ön is hasonlóan segíti, fejleszti mindennap a saját diákjait, támogatja kollégáit. De ki segít Önnek? Megkapja-e Ön, mint gyakorló pedagógus, intézményvezető azt a támogatást, ami ahhoz kell, hogy nap mint nap megújuló kedvvel, kreativitással, szeretettel forduljon diákjai, kollégái vagy a szülők felé? Vallom, nem lehet semmi sem fontosabb annál, hogy a pedagógusok, akikre legféltettebb kincsünket, a gyermekünket bízzunk, ugyanolyan támogatásban részesüljenek mindennapi munkájukban, mint az üzletemberek és sportolók!
Kedves Tanárkollégám! Szeretne kikerülni az állandó időzavarból? Szeretne reggel lelkesebben indulni az iskolába? Már délelőtt tízkor kimerültnek érzi magát? Unja a saját rutinjait, újítana, de nem tudja, hogyan? Már megint továbbképezték, de nem tudja, hogyan alkalmazza a hallottakat? Egyre nehezebben ért szót a gyerekekkel és a szülőkkel?
Tisztelt Intézményvezető! Szeretné, hogy az iskolája jobban működjön, legyen vonzó és innovatív? Szeretné, hogy a légkör barátságos, kollégái pedig kreatívak legyenek? Szeretné, hogy ne csak túlélni kelljen vezetői periódusát? Szeretné, hogy a különféle fejlesztési projektek zökkenő mentesebben, kevesebb konfliktussal valósuljanak meg?
Miért tudok Önnek segíteni?
Ismerem a közoktatás és a felsőoktatás világát, problémáit, amelyek közt naponta helyt kell állnia. Sok éves tanári, igazgatási vezetői tapasztalat, projektvezetési, tanácsadói, szakértői, szervezetfejlesztési és coaching tevékenység áll mögöttem.
Milyen célok elérésére, milyen területeken kínálom a szolgáltatásaimat?
Pedagógusi működés
- a diákok személyes és szociális kompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges tanári készségek fejlesztése
- a facilitátori szerep kialakítása
- tanári önismeret fejlesztése
- személyes célok és motivációk beazonosítása, kiégés kezelése
- projektvezetéshez szükséges készségek fejlesztése
- a magánélet és a munka harmonizálása
Vezetői tevékenység
- a vezetői tevékenység és készségek fejlesztése, a vezetői szerep „belakása”
- hatékonyabb és eredményesebb vezetői magatartás kialakítása
- a feladatok delegálásának művészete
- a hatékony értekezletvezetés titkai
- eredményes érdekharmonizációhoz szükséges készségek fejlesztése
- a magánélet és a vezetői lét harmonizálása
Tantestületek, munkacsoportok működése
- csoportszintű tevékenységek, együttműködések fejlesztése
- projektszerű működés és feladatmegoldás kultúrájának kialakítása
- a társadalmi felelősségvállalás eszméjének és gyakorlatának rendszerszerű implementálása az iskolai munkába (önkéntesség, közösségi szolgálat)
- fejlesztési és projektfolyamatok hatékonyság- és célorientált támogatása
- új képzések, oktatási szolgáltatások, fejlesztési és együttműködési projektek támogatása minden szakaszban (kidolgozás, bevezetés, tesztelés, működtetés) személyre szabott egyéni és csoportbevonó módszerekkel
- az érintettek motivációjának, elkötelezettségének növelése
- csoportos konfliktus- és problémafeltárás, eredményorientált megoldás
- vitás helyzetek kezelése
Fenntartói oldalon
- intézményközi együttműködés
- érdekharmonizáció intézményekkel, településekkel, szülőkkel
- fejlesztési, együttműködési projektek támogatása minden szakaszban (kidolgozás, bevezetés, tesztelés, működtetés)
- csoportos konfliktus- és problémafeltárás, eredményorientált megoldás
- vitás helyzetek kezelése