Pedagóguscoaching

hogy a pedagógusnak (és ezzel a világnak) kicsit jobb legyen

Coaching tanároknak, intézményvezetőknek, tanári munkaközösségeknek, fenntartóknak – a felsőoktatásban is

Az üzleti és a sportvilágban évtizedek óta alkalmazzák a coachingot, mint a vezetők, fontos szakemberek, illetve az élsportolók támogató, segítő módszerét. A coach az, aki segít ügyfelének az útjában álló belső és külső akadályok legyőzésében a jobb teljesítmény elérése érdekében. Ennek révén az ügyfél a jobb eredmény elérése mellett előrelép személyes fejlődésében is, mivel a problémáját a saját belső erőforrásainak mozgósításával, végeredményben saját maga oldja meg.

Ugye, nem ismeretlen Ön előtt, mint pedagógus előtt ez a fajta támogató munka? Hiszen Ön is hasonlóan segíti, fejleszti mindennap a saját diákjait, támogatja kollégáit. De ki segít Önnek? Megkapja-e Ön, mint gyakorló pedagógus, intézményvezető azt a támogatást, ami ahhoz kell, hogy nap mint nap megújuló kedvvel, kreativitással, szeretettel forduljon diákjai, kollégái vagy a szülők felé? Vallom, nem lehet semmi sem fontosabb annál, hogy a pedagógusok, akikre legféltettebb kincsünket, a gyermekünket bízzunk, ugyanolyan támogatásban részesüljenek mindennapi munkájukban, mint az üzletemberek és sportolók!

Kedves Tanárkollégám! Szeretne kikerülni az állandó időzavarból? Szeretne reggel lelkesebben indulni az iskolába? Már délelőtt tízkor kimerültnek érzi magát? Unja a saját rutinjait, újítana, de nem tudja, hogyan? Már megint továbbképezték, de nem tudja, hogyan alkalmazza a hallottakat? Egyre nehezebben ért szót a gyerekekkel és a szülőkkel?

Tisztelt Intézményvezető! Szeretné, hogy az iskolája jobban működjön, legyen vonzó és innovatív? Szeretné, hogy a légkör barátságos, kollégái pedig kreatívak legyenek? Szeretné, hogy ne csak túlélni kelljen vezetői periódusát? Szeretné, hogy a különféle fejlesztési projektek zökkenő mentesebben, kevesebb konfliktussal valósuljanak meg?

Miért tudok Önnek segíteni?

Ismerem a közoktatás és a felsőoktatás világát, problémáit, amelyek közt naponta helyt kell állnia. Sok éves tanári, igazgatási vezetői tapasztalat, projektvezetési, tanácsadói, szakértői, szervezetfejlesztési és coaching tevékenység áll mögöttem.

Milyen célok elérésére, milyen területeken kínálom a szolgáltatásaimat?

Pedagógusi működés

  • a diákok személyes és szociális kompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges tanári készségek fejlesztése
  • a facilitátori szerep kialakítása
  • tanári önismeret fejlesztése
  • személyes célok és motivációk beazonosítása, kiégés kezelése
  • projektvezetéshez szükséges készségek fejlesztése
  • a magánélet és a munka harmonizálása

Vezetői tevékenység

  • a vezetői tevékenység és készségek fejlesztése, a vezetői szerep „belakása”
  • hatékonyabb és eredményesebb vezetői magatartás kialakítása
  • a feladatok delegálásának művészete
  • a hatékony értekezletvezetés titkai
  • eredményes érdekharmonizációhoz szükséges készségek fejlesztése
  • a magánélet és a vezetői lét harmonizálása

Tantestületek, munkacsoportok működése

  • csoportszintű tevékenységek, együttműködések fejlesztése
  • projektszerű működés és feladatmegoldás kultúrájának kialakítása
  • a társadalmi felelősségvállalás eszméjének és gyakorlatának rendszerszerű implementálása az iskolai munkába (önkéntesség, közösségi szolgálat)
  • fejlesztési és projektfolyamatok hatékonyság- és célorientált támogatása
  • új képzések, oktatási szolgáltatások, fejlesztési és együttműködési projektek támogatása minden szakaszban (kidolgozás, bevezetés, tesztelés, működtetés) személyre szabott egyéni és csoportbevonó módszerekkel
  • az érintettek motivációjának, elkötelezettségének növelése
  • csoportos konfliktus- és problémafeltárás, eredményorientált megoldás
  • vitás helyzetek kezelése

Fenntartói oldalon

  • intézményközi együttműködés
  • érdekharmonizáció intézményekkel, településekkel, szülőkkel
  • fejlesztési, együttműködési projektek támogatása minden szakaszban (kidolgozás, bevezetés, tesztelés, működtetés)
  • csoportos konfliktus- és problémafeltárás, eredményorientált megoldás
  • vitás helyzetek kezelése

Pedagóguscoaching szolgáltatásaim >>

Lépjen velem kapcsolatba >>

A website-ról

Honlapomon három féle coaching szolgáltatásomat mutatom be, emellett blog-bejegyzésekben próbálok azonnal segíteni hasznos és gondolatébresztő tippekkel.

Kategóriák

Kedvenc mottóim

"Senki sem születik készen: légy azzá, amivé legjobb hajlamaid szerint válhatsz."
Tatiosz


"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra."
Weöres Sándor


"Nincs ember, akinek az életébe szabad lenne csak úgy könnyű és könnyelmű kézzel belelapozni, mint egy úti olvasmányba, mert nincs sors, amely lektűrhöz hasonlatos lenne, s ne akadna olyan oldala, amely megégetné a kezedet."
Ancsel Éva


"Hiába fürösztöd önmagadban,
Csak másban moshatod meg arcodat."
József Attila

Referenciák

Minden ember életében vannak útelágazások, amikor felteszi a kérdést, merre tovább. Ahhoz, hogy tudjuk, honnan jöttünk, merre tartunk, alapos önismeret szükséges. Saját képességeink, kompetenciáink, korlátaink feltérképezése egy izgalmas utazás, melynek végállomása az "Én". Az út rögös, olykor hullámzó, meglepetésekkel teli és egyszerre felszabadító. Én ehhez a kalandhoz Editet választottam útitársul, aki elgondolkodtató kérdésekkel, beszélgetésekkel, nevetéssel, rajzolással rávezetett arra a pályára, amelynek végén az az Én várt rám, aki letisztult képpel rendelkezik önmagáról. Így az útelágazásnál saját magam iránytűje vagyok, és tudom, hogy nem tévedek el.
(Tóth Dóra, KRE)

Szervezetfejlesztési és vezetési kérdéseken dolgoztunk Edittel. A coaching során felkészültem a "tűzoltó" üzemmódból a fenntartható működésre való áttérésre, sokat tanultam a szervezeti folyamatok kontrolljáról, a hatékony kommunikációról, a mátrix jellegű szervezeti működésről.
Beszélgetéseink során megerősödtem, könnyebben és határozottabban hozok döntéseket. Intenzív belső munkával telt ez az időszak, amiben fontos volt az érzelmi támogatás is.
Edit határozott, stabil szakmaisággal, türelemmel vezette a beszélgetéseinket, inspirálóak voltak a kérdései, segített egyre önállóbban működni. Köszönöm a sok segítséget!
(Sófalvi Tímea, Csoport-téka Egyesület)

Hálás vagyok sok mindenért, amire ráébresztett. Azóta mást csinálok, és sokkal jobban érzem magam ... ja, és megy a szekér a válság ellenére.
(Demeter Miklós, SpeedLearning)